פעילות גופנית לטיפול במחלת כבד שומני

פעילות גופנית למחלת כבד שומניפעילות גופנית משפיעה על הגוף באופן משמעותי. היא מספקת מגוון חוויות מהנות, מגבירה את האנרגיה, משפרת את הבריאות והרווחה הנפשית, וזוהי שיטה מצוינת להכיר אנשים וליהנות מחיי חברה!

הגורמים העיקריים למחלות כבד שומני הם תזונה לקויה, השמנת יתר והעדר פעילות גופנית. הנחיות הפעילות הגופנית למבוגרים עם מחלות אלו הן להקפיד על פעילות גופנית שבועית של שעה וחצי עד שעתיים וחצי בשבוע, בעוצמה מתונה, על מנת לשמור על בריאות הכבד.

הקשר בין כבד שומני והשמנת יתר

מחלת כבד שומני, הקשורה לעתים קרובות עם השמנת יתר ותסמונת מטבולית, בצורתה החמורה יותר, נובעת מהצטברות שומן בכבד בקרב אנשים שאינם פעילים. עם הזמן, הצטברות שומן והתפתחות הדלקת הנלווית למחלת הכבד, גורמת להצטברות רקמת צלקת, במצב הנקרא פיברוזיס ושחמת, ועלולה לפגוע בתפקוד כבד תקין, ולהוביל לסרטן הכבד.

בעוד שמספר תרופות נמצאות כיום תחת מחקר לטיפול במחלת כבד שומנית, תזונה בריאה, פעילות גופנית וירידה במשקל הם עדיין עמודי התווך של טיפול בכבד שומני. מדענים מדווחים שרמות גבוהות של פעילות גופנית נקשרות במחקרים למניעת וטיפול במחלת כבד שומני, עם עדויות מדעיות להשפעה באמצעות שינויים במדד מסת הגוף.

פעילות גופנית וריפוי הכבד

כשמשלבים פעילות גופנית קבועה עם תזונה בריאה, מקבלים את דרך הזהב להשגת משקל בריא ושמירה עליו, כמו גם הבראת מערכת החיסון והכבד. עדויות מדעיות מרמזות כי פעילות גופנית, עם או ללא ירידה במשקל, יכולה למנוע ולהפחית את מחלת הכבד השומני. כדי ליצור שגרת פעילות גופנית, חשוב להשקיע בין שעה וחצי לשעתיים וחצי או יותר מדי שבוע, בתרגילים מהנים.

הליכה, רכיבה על אופניים, ריצה, כדורגל, יוגה, טאי צ'י, פילאטיס, ריקודים ואפילו גינון הם פעילויות גופניות המשפיעות על ריפוי הכבד, אך יש להקפיד על שילוב תרגילים לחיזוק השרירים, לפחות פעמיים בשבוע. אם אינכם בטוחים איזה סוג תרגילים עליכם לבצע, התייעצו עם הרופא או מאמן כושר.

פעילות גופנית בריאה למוח ולגוף

קצב החיים של היום מאופיין בשפע מתחים, ולכן הקפדה על פסק זמן לשם עיסוק בפעילות מהנה, מהווה הסחת דעת מהדאגות, שיפור מצב הרוח, הפחתת חרדה ודיכאון ואפילו שיפור משמעותי באיכות השינה. מומלץ להתחיל עם תרגילים עדינים ובהדרגה להגביר את העוצמה והכמות עד לביסוס שגרת אימונים.

אך אין להגזים, שכן תרגילים מאומצים מדי עלולים להשפיע באופן שלילי, ולגרום לכם להרגיש תשושים. מצד שני, יש להקפיד על הפחתת זמני הישיבה לטובת חיים פעילים יותר.

כל פעילות גופנית טובה יותר משום פעילות – מדענים מסבירים שאפילו משטר פעילות גופנית מתונה יחסית מעניק השפעות מועילות מספיקות להשפעה על מחלות כבד וקיבה. תוצאות מחקרים תומכות בהמלצה על פעילות גופנית קבועה כגישת התערבות מרכזית למניעה וטיפול במחלות כבד.

מה היה לנו עד עכשיו

פילאטיס מזרון

פילאטיס מזרון

פילאטיס מזרון הוא שיטת אימון מהפכנית המתמקדת בחיזוק שרירי הליבה, וכתוצאה מכך לגוף מחוטב ומחוטב. צורת פעילות גופנית זו עוזרת לשפר את הגמישות, היציבה והרווחה הגופנית הכללית. על ידי שילוב פילאטיס בשגרת הכושר שלך, תוכל להשיג מראה צעיר ומוארך המשדר חיוניות.

לקריאת המאמר »
צילום: canva, שיווק ופרסום: אינפינס סוכנות דיגיטל

הקנאביס והקמפיין: שיווק חכם בעולם הירוק

בעולם שבו שוק הקנאביס צומח ומתפתח בקצב מהיר, שיווק קנאביס הופך לתחום מרכזי בהשגת הצלחה עסקית. עם השנים, ענף זה התמודד עם אתגרים שונים, כולל הגבלות משפטיות וסטיגמות חברתיות. אך ככל שהקנאביס מתקבל יותר על הדעת כמוצר חוקי ומקובל, הזדמנויות חדשות נפתחות לשיווק קנביס בדרכים יצירתיות וחדשניות.

לקריאת המאמר »
גיל השלישי

כך תשמרו על אורח חיים בריא בשנות הזהב לחייכם

אין זה סוד שהזדקנות היא תהליך טבעי שכולנו נתקלים בו. בכל שנה שחולפת, הגוף שלנו עובר שינויים המחייבים אותנו להתאים את אורחות חיינו כדי לשמור על בריאות ואיכות חיים. עבור קשישים, ההתאמות הללו הופכות חיוניות עוד יותר, שכן שמירה על אורח חיים בריא יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות חייהם בשנות הזהב שלהם.

לקריאת המאמר »
סרום

נלחמים בהשפעות הגיל עם מוצרי הטיפוח הנכונים

במרדף הוותיק אחר נעורים נצחיים, כולם מנסים למצוא את הדרך בה יהיה אפשר לעצור את ההזדקנות הטבעית, ולהיראות צעירים ויפים גם בגילאים מבוגרים. למרות שסם החיים עדיין לא התגלה, אין ספק שטיפוח העור המודרני של היום מעניק הגנה נהדרת נגד סימני ההזדקנות הנראים לעין. עם השימוש הנכון במוצרים וידע הקשורים למלחמה בהשפעות הגיל, כל אחד יכול ליהנות מתוצאות מעניינות בחן ובביטחון.

לקריאת המאמר »