כבד שומני – טיפול טבעי

כבד שומני – טיפול טבעיכבד שומני הוא תופעה שכיחה יחסית, שתוקפת קרוב לשליש מהאוכלוסייה. הדבר נובע, במרבית המקרים, בשל צריכת אלכוהול רבה מאד וגם בשל תזונה לקויה, המבוססת על מזונות עתירים בשומן ובסוכרים.

הטיפול המוצע כיום לסובלים מכבד שומני מתבסס על שינוי אורח החיים, והפיכתו לבריא יותר, כזה הכולל תזונה נכונה וגם פעילות גופנית. אלה, ידועים על פי לא מעט מחקרים, כמסייעים לסובלים מכבד שומני להתמודד עם המחלה וגם ככאלה העוזרים במניעתה ובמניעת החרפתה.

למי זה מתאים?

הרפואה הטבעית, ובדומה לבעיות בריאות אחרות, מציעה גם במקרים כאלה מגוון רחב של פתרונות, העומדים לרשות הסובלים מהתופעה וגם לרשותם של אלה שרוצים למנוע אותה. במרבית המקרים הם יוצעו לא בעקבות פנייתו של המטופל לאור אחוזי השומן הגבוהים בכבד או תפקודו הלקוי, כי אם בשל בעיות אחרות, כמו השמנת יתר, כולסטרול גבוה, טריגליצרידים גבוהים בדם ועוד, הגורמים הם עצמם, בין היתר, לכבד שומני.

תזונה נכונה

הטיפול הטבעי מתמקד במספר מישורים. המישור הראשון הוא המישור התזונתי. ידוע עד כמה התזונה משפיעה לא מעט על מערכות הגוף ותורמת לבריאותן. הטיפול הטבעי לסובלים מכבד שומני כולל שילוב של תפריט דל בשומן רווי ובמקביל כזה הכולל מזונות שונים, הידועים ככאלה התומכים בכבד.

השינוי התזונתי והתפריט הבריא יותר מהווים טיפול במקרים של כבד שומני וגם טיפול בכל הבעיות הנלוות לכך.

צמחי מרפא

צמחי מרפא הם מישור נוסף, שגם אותו מזכירה הרפואה הטבעית. צמחי המרפא מספקים מענה טיפולי לבעיות בריאות שונות ויכולים גם למנוע אותם. הדבר רלוונטי גם במקרים של כבד שומני.

ישנם מספר סוגים שונים של צמחי מרפא, הידועים כמאזנים ומשפרים את תפקודו של הכבד וגם עוזרים לניקויו. שיבא וגם ארטישוק הם חלק מהם והם מותאמים נקודתית לכל מטופל. לעיתים, יוצע לו סוג אחד של צמחי מרפא ולעיתים מספר סוגים, המשולבים יחדיו.

תוספי תזונה

תוספי תזונה מוצעים גם הם במקרים של כבד שומני וגם לאלה, שנמצאים בקבוצת הסיכון לפתח זאת – אנשים שסובלים מעודף משקל, לוקים בסוכרת, בלחץ דם גבוה ושומנים בדם. כמו צמחי המרפא, גם תוספי תזונה מותאמים באופן אישי לסובלים מהתופעה ואפשר למצוא לא מעט סוגים מהם.

ישנם כאלה העוזרים לאזן את רמות השומנים שבתאי הכבד ולשפר את תפקודו. מומלץ כמובן להיוועץ עם הרופא המטפל לפני נטילת תוספי המזון, ובמיוחד כשמדובר במטופלים הסובלים מבעיות בריאות נוספות.

פעילות גופנית

הרפואה הטבעית מזכירה גם את עניין הפעילות הגופנית, ככזו שיכולה לסייע לא מעט לסובלים מכבד שומני. הפעילות הגופנית, שאיננה מוכרחה להיות מאומצת מדי, מטיבה מאד עם תפקודי הכבד ומשפרת אותם באופן משמעותי.

לסובלים מבעיות מטבוליות שונות, הפעילות הגופנית יכולה לעזור לשמור על משקל גוף תקין וגם על רמות סוכר מאוזנות. אפשר לצאת להליכות של שעה, 3 פעמים בשבוע, לריצות קצרות או לאימון בחדר כושר. חשוב להפקיד לעשות זאת באופן קבוע ולשלב אותה יחד עם תפריט מאוזן ובריא.

מה היה לנו עד עכשיו

צילום: canva, שיווק ופרסום: אינפינס סוכנות דיגיטל

הקנאביס והקמפיין: שיווק חכם בעולם הירוק

בעולם שבו שוק הקנאביס צומח ומתפתח בקצב מהיר, שיווק קנאביס הופך לתחום מרכזי בהשגת הצלחה עסקית. עם השנים, ענף זה התמודד עם אתגרים שונים, כולל הגבלות משפטיות וסטיגמות חברתיות. אך ככל שהקנאביס מתקבל יותר על הדעת כמוצר חוקי ומקובל, הזדמנויות חדשות נפתחות לשיווק קנביס בדרכים יצירתיות וחדשניות.

לקריאת המאמר »
גיל השלישי

כך תשמרו על אורח חיים בריא בשנות הזהב לחייכם

אין זה סוד שהזדקנות היא תהליך טבעי שכולנו נתקלים בו. בכל שנה שחולפת, הגוף שלנו עובר שינויים המחייבים אותנו להתאים את אורחות חיינו כדי לשמור על בריאות ואיכות חיים. עבור קשישים, ההתאמות הללו הופכות חיוניות עוד יותר, שכן שמירה על אורח חיים בריא יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות חייהם בשנות הזהב שלהם.

לקריאת המאמר »
סרום

נלחמים בהשפעות הגיל עם מוצרי הטיפוח הנכונים

במרדף הוותיק אחר נעורים נצחיים, כולם מנסים למצוא את הדרך בה יהיה אפשר לעצור את ההזדקנות הטבעית, ולהיראות צעירים ויפים גם בגילאים מבוגרים. למרות שסם החיים עדיין לא התגלה, אין ספק שטיפוח העור המודרני של היום מעניק הגנה נהדרת נגד סימני ההזדקנות הנראים לעין. עם השימוש הנכון במוצרים וידע הקשורים למלחמה בהשפעות הגיל, כל אחד יכול ליהנות מתוצאות מעניינות בחן ובביטחון.

לקריאת המאמר »
בעיות עור

בעיות עור נפוצות והטיפולים המומלצים למניעה וטיפול בהם

העור הוא האיבר הגדול ביותר של הגוף, והוא משמש מחסום מגן מפני העולם החיצון. למרות תפקיד ההגנה שלו לגוף, העור גם רגיש למגוון מצבים שעלולים לגרום לאי נוחות ולהשפיע על המראה החיצוני וההרגשה הפנימית. מאקנה ועד פסוריאזיס, הבנת בעיות עור נפוצות והטיפולים המומלצים שלהן הכרחית לשמירה על עור בריא. במאמר זה, נחקור כמה בעיות עור נפוצות ונדון באסטרטגיות מניעה וטיפול יעילות.

לקריאת המאמר »