מהי התזונה המומלצת לחולי שחמת כבד?

מהי התזונה המומלצת לחולי שחמת כבד?מחקרים רבים מראים שישנו קשר הדוק בין תזונה לחולי. התזונה יכולה, במקרים מסוימים, לגרום לבעיות בריאות שונות ובמקרים אחרים להציל חיים.

שחמת הכבד היא מחלה כרונית קשה. נלווים אליה תסמינים לא פשוטים, המשפיעים על איכות חייהם של הסובלים ממנה. במצבים חריפים מאד, בהם טיפולים אחרים אינם מסייעים, מוצע לחולים לעבור השתלת כבד. יחד עם זאת, כדאי לזכור שהתזונה לוקחת תפקיד חשוב מאד בטיפול בסובלים משחמת הכבד. היא יכולה למנוע תסמינים מסוימים וגם את החרפת המחלה עצמה.

טיפול תזונתי כדי להקל על התסמינים השונים

החולים בשחמת הכבד נעזרים לא אחת בגורמים רפואיים שונים, שיוכלו לעזור להם להתמודד עם המחלה. דיאטנית קלינית היא הכתובת הנכונה להיעזר בה במצבים רבים והמענה הנכון שיכול לסייע בהכנת תפריט מתאים, המוצע באופן נקודתי לכל מטופל ומטופל.

התפריט, שאותו בונה הדיאטנית עבור החולה, מתבסס על פרמטרים שונים, לרבות התסמינים הנלווים למחלה, משקלו, הטעם האישי שלו וגם צרכיו האישיים. שיתוף הפעולה מצידו של החולה הכרחי במקרים כאלה כדי שיוכל ליהנות מהקלה בתסמינים וממניעת החרפת המחלה והתדרדרותה למצב קשה יותר, שבו הכבד איננו מתפקד כלל.

שמירה על משקל גוף תקין וחלוקה לארוחות קטנות

מכיוון שאובדן משקל הוא אחד מתסמיני המחלה, התזונה יכולה לסייע לא מעט בשמירה על משקל גוף תקין. הסובלים מבחילות, מהקאות, מחוסר תיאבון וגם מתחושת מלאות, האופייניים לשחמת הכבד, חשוב שידאגו לצרוך תפריט עשיר ברכיבים תזונתיים שנדרשים לגוף וגם בכמות מספקת של אנרגיה, שתחזיר לו את כל אשר איבד.

מכיוון שהחולים, בחלקם, אינם מסוגלים לאכול ארוחות גדולות במהלך היום, כדאי לחלק אותן לכמה ארוחות קטנות מבלי להכביד על הקיבה עצמה ובמקביל כדי לספק לגוף את כל מה שהוא צריך.

הגבלה בכמות הנתרן והאלכוהול

במקרים של מיימת חשוב לבסס את התפריט היומי על מזונות עשירים בחלבון ולהקפיד להפחית את צריכת הנתרן. צריכה רבה מדי של נתרן יכולה לגרום לספיגת הנוזלים בגוף ולהתייבשות. יש לצרוך מזונות עם כמות מופחתת של מלח ולדאוג שאלה יהיו מזונות טבעיים ככל שניתן (מזונות תעשייתיים עשירים לרוב בנתרן ובחומרים משמרים, שפחות טובים לגוף בתקופות כאלו).

מעבר לכך, מומלץ מאד גם להימנע מצריכת אלכוהול. האלכוהול מהווה מעמסה מיותרת על הכבד וצריכה מוגברת שלו היא אחד הגורמים למחלה. אפשר, כמובן, ללגום חצי כוס של משקה אלכוהולי אחת לשבוע או בתדירות נמוכה יותר, אך מומלץ שלא לצרוך בכמות גבוהה.

בחירה במזונות רכים או נוזליים

במקרים של הופעת דליות בוושט, כדאי לבסס את התזונה על מוצרי מזון רכים ונוזליים יותר. מוצרי מזון קשים יכולים לגרום לכאב בעת הבליעה. במצבים של הפרעה נוירופסיכיאטרית (אנצפלופתיה), תופעה הבאה לידי ביטוי בבלבול, ברעד, בשינויים במצבי הרוח ובמקרים קשים גם בחוסר הכרה, טיפול תזונתי יכול לעזור.

במקרים כאלה חשוב להקפיד על צריכה מופחתת של חלבונים, בכמות של עד 60 גרם לכל יום. מומלץ שהחלבון שאותו צורכים יהיה מהצומח ולא מהחי.

מה היה לנו עד עכשיו

צילום: canva, שיווק ופרסום: אינפינס סוכנות דיגיטל

הקנאביס והקמפיין: שיווק חכם בעולם הירוק

בעולם שבו שוק הקנאביס צומח ומתפתח בקצב מהיר, שיווק קנאביס הופך לתחום מרכזי בהשגת הצלחה עסקית. עם השנים, ענף זה התמודד עם אתגרים שונים, כולל הגבלות משפטיות וסטיגמות חברתיות. אך ככל שהקנאביס מתקבל יותר על הדעת כמוצר חוקי ומקובל, הזדמנויות חדשות נפתחות לשיווק קנביס בדרכים יצירתיות וחדשניות.

לקריאת המאמר »
גיל השלישי

כך תשמרו על אורח חיים בריא בשנות הזהב לחייכם

אין זה סוד שהזדקנות היא תהליך טבעי שכולנו נתקלים בו. בכל שנה שחולפת, הגוף שלנו עובר שינויים המחייבים אותנו להתאים את אורחות חיינו כדי לשמור על בריאות ואיכות חיים. עבור קשישים, ההתאמות הללו הופכות חיוניות עוד יותר, שכן שמירה על אורח חיים בריא יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות חייהם בשנות הזהב שלהם.

לקריאת המאמר »
סרום

נלחמים בהשפעות הגיל עם מוצרי הטיפוח הנכונים

במרדף הוותיק אחר נעורים נצחיים, כולם מנסים למצוא את הדרך בה יהיה אפשר לעצור את ההזדקנות הטבעית, ולהיראות צעירים ויפים גם בגילאים מבוגרים. למרות שסם החיים עדיין לא התגלה, אין ספק שטיפוח העור המודרני של היום מעניק הגנה נהדרת נגד סימני ההזדקנות הנראים לעין. עם השימוש הנכון במוצרים וידע הקשורים למלחמה בהשפעות הגיל, כל אחד יכול ליהנות מתוצאות מעניינות בחן ובביטחון.

לקריאת המאמר »
בעיות עור

בעיות עור נפוצות והטיפולים המומלצים למניעה וטיפול בהם

העור הוא האיבר הגדול ביותר של הגוף, והוא משמש מחסום מגן מפני העולם החיצון. למרות תפקיד ההגנה שלו לגוף, העור גם רגיש למגוון מצבים שעלולים לגרום לאי נוחות ולהשפיע על המראה החיצוני וההרגשה הפנימית. מאקנה ועד פסוריאזיס, הבנת בעיות עור נפוצות והטיפולים המומלצים שלהן הכרחית לשמירה על עור בריא. במאמר זה, נחקור כמה בעיות עור נפוצות ונדון באסטרטגיות מניעה וטיפול יעילות.

לקריאת המאמר »