בדיקת תפקודי כבד בהריון

בדיקת תפקודי כבד בהריוןבמהלך ההריון עשויה האישה לסבול מבעיות שונות, לרבות מכאלו הקשורות לכבד. בתקופה זו יכולות להופיע מחלות כבד, בין אם מדובר במחלת כבד כרונית, במחלת כבד חריפה מאד שנגרמת לרוב בשל זיהום נגיפי או מחלת כבד הקשורה ישירות אל ההריון עצמו.

את המחלות האלו ניתן לזהות בדרך כלל באמצעות בדיקת תפקוד כבד, שנועדה לבחון את תפקודיו השונים של הכבד בזמן ההריון וזיהוי חריגות למיניהן.

מהי בדיקת תפקודי כבד בהריון?

בדיקת תפקודי כבד במהלך ההריון היא בדיקה שגרתית, שנועדה לבחון את מצבו של הכבד. יחד עם זאת, היא הכרחית גם במידה ומופיעים סימפטומים, המעידים על בעיה כלשהי המרמזת על מחלות או תופעות בריאותיות חמורות, המהוות סכנה לאם וגם לעובר.

כבד שומני הוא אחת מהתופעות החמורות, שיכולות להופיע במהלך ההריון וגם כולסטרול גבוה, הקשורה לתפקודו הלקוי של הכבד. מחלות שהאישה ההריונית סבלה מהן עוד לפני ההריון יכולות להחריף או להתקלח במהלך ההריון עצמו כמו מחלת ווילסון, למשל, או מחלות אוטואימוניות שונות.

גם צהבת נגיפית, שאיננה קשורה להריון כלל, יכולה להופיע בתקופה זו ולהוות סכנה אמיתית. הבדיקה הינה בדיקת דם פשוטה, בה נוטלים דגימה מדמה של האישה ושולחים אותה למעבדה.

באילו מקרים של הבדיקה מתבצעת?

בין אם מדובר בצהבת נגיפית, כבד שומני, מחלות אוטואימוניות או מחלת ווילסון, בדיקת תפקודי כבד מבוצעת בכל מקרה כדי לבחון את מצבו של הכבד בתקופה הקריטית והחשובה הזו. מכיוון שבמהלך חודשי ההריון נמצאת האישה בסיכון גבוה יותר לפתח מחלות שונות, חשוב לבצע את הבדיקה ולוודא שהכל כשורה.

נשים הסובלות מקרישת יתר בדם חשופות יותר למחלות כבד וגם לרעלת הריון, שהיא עצמה גורמת לבעיות בתפקודי הכבד. לנשים המראות תסמינים שונים, שיכולים להעיד על פגיעה בכבד, מומלץ לעבור בדיקה זו. אלה יכולים להיות תסמינים כמו בחילות והקאות, סימני צהבת, כאבי בטן וגוף. גם נתרן גבוה בדם, הרחבת נפח הדם, עלייה בתפוקת הלב יכולים להעיד על בעיות בכבד, אך גם על מצבים בריאותיים אחרים במידה ומדובר בערכים חריגים.

כיצד מתבצעת הבדיקה?

בדיקת תפקודי כבד בהריון הינה בדיקת דם, כאמור, בדיקה פשוטה שבה נוטלים דגימת דם, המועברת למעבדה.

סכנות ותופעות לוואי

בדיקת דם זו, כמו בדיקות אחרות, איננה מסוכנת לאם או לעובר ואיננה מלווה בתופעות לוואי כלשהן.

חשוב לדעת – מתי נדרשות בדיקות נוספות?

איתור מחלות הכבד השונות ובעיות בתפקודו נעשית בעזרת בדיקה זו ולעיתים גם בעזרתן של בדיקות נוספות. אחד היתרונות הבולטים של בדיקת תפקודי כבד הוא העובדה שמדובר בבדיקה שאיננה פולשנית ומסוכנת. הבדיקה עוזרת לבחון פרמטרים שונים הקשורים לתפקודי הכבד ולזהות ממצאים חריגים, שיכולים להעיד על מחלות כבד או בעיות אחרות.

יחד עם זאת, ישנם מצבים מסוימים בהם יש צורך בבדיקות נוספות, מעבר לבדיקת תפקודי כבד, כדי לאתר בצורה מדויקת ומהירה יותר את הבעיה ובהתאם להציע את המענה המתאים, בין אם באמצעות תרופות המשפרות את תפקודי הכבד המיועדות במיוחד לנשים בהריון ובין אם באמצעות טיפולי תמיכה בכבד.

מה היה לנו עד עכשיו

פילאטיס מזרון

פילאטיס מזרון

פילאטיס מזרון הוא שיטת אימון מהפכנית המתמקדת בחיזוק שרירי הליבה, וכתוצאה מכך לגוף מחוטב ומחוטב. צורת פעילות גופנית זו עוזרת לשפר את הגמישות, היציבה והרווחה הגופנית הכללית. על ידי שילוב פילאטיס בשגרת הכושר שלך, תוכל להשיג מראה צעיר ומוארך המשדר חיוניות.

לקריאת המאמר »
צילום: canva, שיווק ופרסום: אינפינס סוכנות דיגיטל

הקנאביס והקמפיין: שיווק חכם בעולם הירוק

בעולם שבו שוק הקנאביס צומח ומתפתח בקצב מהיר, שיווק קנאביס הופך לתחום מרכזי בהשגת הצלחה עסקית. עם השנים, ענף זה התמודד עם אתגרים שונים, כולל הגבלות משפטיות וסטיגמות חברתיות. אך ככל שהקנאביס מתקבל יותר על הדעת כמוצר חוקי ומקובל, הזדמנויות חדשות נפתחות לשיווק קנביס בדרכים יצירתיות וחדשניות.

לקריאת המאמר »
גיל השלישי

כך תשמרו על אורח חיים בריא בשנות הזהב לחייכם

אין זה סוד שהזדקנות היא תהליך טבעי שכולנו נתקלים בו. בכל שנה שחולפת, הגוף שלנו עובר שינויים המחייבים אותנו להתאים את אורחות חיינו כדי לשמור על בריאות ואיכות חיים. עבור קשישים, ההתאמות הללו הופכות חיוניות עוד יותר, שכן שמירה על אורח חיים בריא יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות חייהם בשנות הזהב שלהם.

לקריאת המאמר »
סרום

נלחמים בהשפעות הגיל עם מוצרי הטיפוח הנכונים

במרדף הוותיק אחר נעורים נצחיים, כולם מנסים למצוא את הדרך בה יהיה אפשר לעצור את ההזדקנות הטבעית, ולהיראות צעירים ויפים גם בגילאים מבוגרים. למרות שסם החיים עדיין לא התגלה, אין ספק שטיפוח העור המודרני של היום מעניק הגנה נהדרת נגד סימני ההזדקנות הנראים לעין. עם השימוש הנכון במוצרים וידע הקשורים למלחמה בהשפעות הגיל, כל אחד יכול ליהנות מתוצאות מעניינות בחן ובביטחון.

לקריאת המאמר »